“De kunst van te leven is thuis te zijn alsof men op reis is.” (Godfried Bomans)

 

Mijn projecten

Honda Transalp XL650V 2002

KlusTransalp 8. In 2022 verkocht ik een Transalp aan Louwsma motoren in Balk, nu was ik aan de beurt om weer eentje van hem te kopen ;-). Deze Transalp heeft optisch aandacht nodig en kan wel een upgrade van een aantal onderdelen gebruiken. Hij zit nog prima in de lak en heeft nog maar 50.000 km gelopen. Technisch is de motor oké. Hij rijdt super, ik heb er ondertussen al een paar 100 kilometer mee gereden. Het wordt weer een leuke klus! Het blijven fantastische motoren die Transalps!!

Honda Pan European ST1100 1994

KlusPan 18. In de eerste week van Januari 2024, moest ik afscheid nemen van mijn goede vriend Rinus. Voor de afscheidsdienst werd iedereen uitgenodigd om op de motor te komen. Ik had natuurlijk op mijn Goldwing kunnen gaan... Maar aangezien er voor Rinus maar één favoriete motor bestond, kon ik niet anders dan nog snel een Pan kopen, om zo geheel in de stijl van Rinus afscheid te nemen. Deze Pan stond in een dorp in de buurt te koop. Hij was zo ingeruild en niks mee gedaan. Voor mij een passende motor voor het afscheid van Rinus en tegelijk ook weer een motor voor een volgende project. Ook deze motor heb ik weer een uitgebreide grote beurt gegeven. De bochtenset heb ik vervangen voor een rvs-set en de blauwe kuipdelen vervangen door rode, waardoor de motor weer een mooie frisse look heeft gekregen. De motor is verkocht aan een enthousiaste klant die regelmatig bij mij langs komt in de showroom van Datona. Hij had een paar vrienden toegezegd om met hen op de motor naar Schotland te gaan. Er was alleen één probleempje, hij had nog geen rijdbare motor. Nu wel! 😁 Martin, een fantastische reis naar Schotland toegewenst! 

Honda xl500r 1984

KlusHonda XL500R. Of ik ook zin had om deze Honda icoon (winaar Parijs-Dakar 1982] weer netjes te maken? Och ja, waarom ook niet. Weer eens wat anders! Motor had een lange tijd niet gelopen, moest dus weer worden opgestart en opgefrist. Het was een leuk project! De carburateur ultrasoon gereinigd, benzinetank ontroest en gecoat, nieuwe spaken in de velgen laten zetten. Nieuwe banden en demper gemonteerd, bedrading gedeeltelijk vernieuwd etc,etc...... Na een paar keer flink trappen (kickstarten), deed hij het weer en liep deze icoon weer als een zonnetje. Wat een fantastische machine! Op dit moment staat de motor te pronken in de showroom van Datona. 

Honda pan European st1100a 2000

KlusPan 17. Mijn motormaat Rinus, had op Marktplaats een leuk Pan projectje gezien. Of ik ook zin had om dit projectje aan te pakken? Mijn heftafel was weer leeg, dus waarom niet! Het is een leuke Pan met ABS, gecombineerde remmen, traction control en nog maar 75000 km op de teller! Net ingelopen dus 😉. Een ABS storing bleek een probleem in de electronica te zijn en was redelijk snel opgelost. Omdat de motor iets koelvloeistof lekte, de carburateur eraf gehaald, nieuw O-ringen in de aansluitingen op het blok gemonteerd. Aantal koelslangen en klemmen vernieuwd en zo ook dit probleem opgelost. Daarnaast de Pan een uitvoerige beurt gegeven. Andere stuurkap en buddyseat gemonteerd en een poetsbeurt gegeven. Kortom, deze super goed rijdende Pan is er weer helemaal klaar voor! Met zijn net gehaalde motorrijbewijs op zak en een proefritje naar Haulerwijk, was de deal snel gemaakt! Joas, veel plezier en veilige kilometers toegewenst met deze prachtige Pan European!

Honda Pan European ST1100 1994

KlusPan 16. Via wat speurwerk op internet, deze mooie zilvergrijze Pan op het spoor gekomen. De vorige eigenaar heeft de motor gebruikt voor woon-werkverkeer. Volgens hem was het tweemaal daags even een heerlijk momentje op de Pan. Nu zat er groot onderhoud aan te komen en een paar reparaties. Voor hem wat teveel van het goede, voor mij weer een leuke klus. Het was inderdaad een leuke klus! De collector en uitlaten laten reviseren (nieuwe delen aan laten lassen), nieuwe voorband gemonteerd, balhoofdlager afgesteld en gesmeerd, achterwiel nieuwe lager gemonteerd, nieuwe O-ring in de meenemer geplaatst, Remklauwen gereviseerd, alle filters en vloeistoffen vernieuwd, kleppendeksels gespoten, en last but not least; bougies vernieuwd. Deze mooie Pan is verkocht aan iemand uit de omgeving van Utrecht die hem gaat gebruiken voor woon-werkverkeer. De Pan kon bij het ophalen meteen goed worden getest. Volgens de nieuwe eigenaar, heeft de Pan hem door een code oranje wolkbreuk, veilig thuisgebracht en kan daardoor de relatie met de Pan al niet meer stuk! 😃

Honda Pan European ST1100 ABS-TCS 1993

KlusPan 15. Via Instagram had ik al een tijdje contact met motorliefhebber Dave. Tijdens een trip van Dave naar Normandië heeft zijn trouwe Pan het begeven. Omdat het niet duidelijk was wat er aan de hand was en of het nog wel de moeite was de motor te laten repareren, heeft hij een andere prachtige motor gekocht. Ik kreeg de vraag, of ik misschien ook belangstelling had voor zijn oude motor? Dat had ik! Op een mooie woensdagmiddag in september de kar achter de auto gekoppeld en de Pan opgehaald uit Zuid Holland. Een paar maanden later ben ik aan deze klus begonnen. Aangezien de bedrading er slecht aan toe was, eerst de bedrading van de startrelais vernieuwd. Toen geprobeerd te motor te starten, maar deze gaf geen kik en de benzine stroomde eruit! Zoals ik eigenlijk al vermoedde was de carburateur vervuild en is deze gaan lekken door slechte benzine (E10). De carburateur eraf gesleuteld, gereinigd, nieuwe pakkingen geplaatst en afgesteld. Opnieuw de motor geprobeerd te starten..... en daar kwam hij weer tot leven😁 Daarna de motor een totale make-over gegeven; achterbrug vervangen, volledige beurt met nieuwe filters, vloeistoffen en remblokken, een grondige poetsbeurt, topkoffer en MRA scherm gemonteerd, bedradingen nagelopen, ABS pompen laten reviseren, etc, etc, etc.......... Na wat opstartproblemen bij de verkoop (dynamo vernieuwd), is deze Pan aan zijn tweede jeugd begonnen in Noord Holland. Ruben, heel veel leuke en veilige kilometers toegewenst!

 

Honda Transalp xl600v  1996

KlusTransalp 7. Voor een vriend van mijn zonen, deze mooie geïmporteerde Transalp uit Italië klaargemaakt. De Transalp had een uitgebreide grote beurt nodig en optisch kon het ook stukken beter. Verschillende kuipdelen heb ik gespoten en nieuwe stickers heb ik erop geplakt. Daarnaast zijn een originele demper en nieuwe valbeugels gemonteerd. De Transalp heeft nog maar 35000 km op de teller te staan en de motor loopt zoals je mag verwachten van een Transalp. Weer een leuk project van een prachtige retro motorfiets! Perry succes met je rijbewijs en heel veel veilige kilometers toegewenst! 

SUZUKI V-STROM DL650 2005

KlusSuzuki: Motorrijden zit blijkbaar in onze genen. Deze keer heb ik een mooie zwarte Vstrom klaargemaakt voor mijn zoon Corné. Al een tijdje waren we op zoek naar een leuke motor voor hem. Bijna waren we naar Eindhoven gereden voor een geschikte motor, tot mijn oog viel op een advertentie uit het dorp. Hoe dichtbij wil je het hebben! Een mooie complete Vstrom met koffers etc. De motor werd amper meer gebruikt en stilstand is achteruitgang. De Vstrom heeft een uitvoerige grote beurt gehad, inclusief nieuwe banden, ketting/tandwielen en remklauwen revisie. Daarnaast is hij weer teruggebouwd naar normale hoogte (was verlaagd) en zijn er witte originele knipperlichten gemonteerd voor een wat modernere look. Ondanks mijn voorliefde voor Honda, was dit ook een hele leuke klus! Corné, heel veel veilige en leuke kilometers op deze fantastische Vstrom toegewenst! 

Honda Pan European ST1100 1997

KlusPan 14. Ook deze Pan is bij ons ingeruild. De Pan wilde niet meer starten, waardoor de vorige eigenaar besloot om deze in te ruilen. Het bleek het startrelais te zijn. Naast het kapotte relais de volgende zaken aangepakt: Benzinekraan gereviseerd (lekte een beetje benzine), speling aan het cardan verholpen door andere meenemer te monteren, de koppelingscilinder weer soepel gemaakt, accu vervangen door een gel accu, nieuwe handvatverwarming gemonteerd (oude waren defect), alle remblokken vernieuwd en remklauwen gereinigd en gesmeerd. Naast de genoemde reparaties heeft de motor een grondige onderhoudsbeurt gehad. Deze heerlijk rijdende Pan staat weer te popelen om de volgende 126000 km te rijden! De motor is verkocht aan een man die hem vooral gaat gebruiken voor woon-werkverkeer. Erik, heel veel veilige kilometers toegewenst! 

Honda Transalp XL650V 2006

KlusTransalp 6. Na de Transalp van Kevin (Klus Transalp 5), had ik naast het werken aan een Pan European ook weer zin te klussen aan een Transalp. Deze mooie witte voormalige politie motor, kwam ik tegen op Marktplaats. De vorige eigenaresse kreeg andere (hele mooie!) prioriteiten waardoor deze beschikbaar kwam. Na een korte proefrit, de motor op de aanhanger gereden en van Noord Holland naar Friesland overgebracht. Weer een leuk project😃 Na een klustijd aan ons huis (moet ook gebeuren ;-), ben ik hier mee aan de slag gegaan. De Transalp heb ik weer helemaal nagekeken: Alle vloeistoffen vernieuwd, inclusief die van de voorpoten. Nieuwe bougies en filters vervangen. Balhoofdlager gereinigd, gesmeerd en weer afgesteld. Stofhoezen van de voorpoten vernieuwd. De tank is door vriend Gerard weer helemaal strak gemaakt en professioneel gespoten. Remblokjes zijn vernieuwd en remklauwen gereinigd en weer lekker soepel gemaakt. Achterwiellager vervangen (liep wat rauw). Bedrading heb ik gecontroleerd en al het overbodige van het politieverleden verwijderd. Nieuwe stickers geplakt, kontpaneel vervangen, etc...... Kortom de Transalp staat er weer helemaal fris bij en is weer helemaal klaar voor heel veel mooie kilometers! Na een super leuke ontmoeting met Orlando Louwsma (Louwsma motoren) heeft hij de Transalp van mij overgenomen.

Honda Pan European ST1100 1996

KlusPan 13. Weer een ingeruilde Pan die de nodige aandacht nodig had. Naast het uitvoeren van een grote onderhoudsbeurt heeft deze Pan een compleet nieuw uitlaatsysteem gekregen, nieuwe voorvorkkeerringen, nieuw kuipframe, nieuwe distributieriem, andere meenemer etc... Kortom het was weer een leuke klus. Deze Pan heeft weer een mooi plekje gevonden bij een Pan liefhebber, die na een uitstapje naar een BMW motor, toch weer voor een Pan heeft gekozen.

Honda Transalp XL650V  2004

KlusTransalp 5. Dit keer een motor voor mijn zoon Kevin. Via AutoScout 24, had Kevin hem te koop zien staan in Wageningen. Namens hem ben ik gaan kijken en de deal was snel rond. De motor loopt als een zonnetje (zoals ik gewend ben van een Transalp :-). De motor grondig nagekeken. Nieuwe uitlaatdemper, valbeugels, verstralers, 12 v aansluiting, nieuwe stickers en topkoffer volgens de wensen van Kevin gemonteerd. Alle filters, vloeistoffen, remblokken en bougies vervangen etc....  Na een paar duizend prachtige kilometers op deze fantastische Transalp heeft Kevin de overstap naar mijn Varadero gemaakt. Deze Transalp is daarna terechtgekomen bij een trotse moeder die de Transalp cadeau heeft gekregen van haar zoon als compensatie van alle gemiste verjaardag en moederdag cadeaus! Hoe leuk is dat!!! 

Honda Pan European ST1100A 2000

KlusPan 12. Deze Pan samen met vriend Rinus gekocht van Marktplaats. De vorige eigenaar was door een opdringerige BMW automobilist van de weg gedrukt. De motor had rechtsachter schade en moest helemaal worden nagekeken. De volgende onderdelen werden vervangen; Rechtsachter de schetsplaat, koffersteun, en zijkoffer, beide uitlaatspruitstukken met collector en rechter demper, valbeugel kappen. Daarnaast moest de complete bedrading worden nagekeken en alle overbodige bedrading verwijderd. Verder heeft de motor natuurlijk een grondige onderhoudsbeurt gekregen en zijn de lagers van het achterwiel vernieuwd. Na een proefrit en goedkeuring door een BMW rijder is deze Pan verkocht aan een aankomende motorrijder uit de buurt. 

Honda Pan European ST1100 2001

KlusPan 11. Voor Vriend Rinus heb ik deze "late" ST1100 van 2001 onder handen genomen. Deze Pan had net iets meer dan 110K gelopen en was toe aan een onderhoudsbeurt en flinke poetsbeurt. Naast de standaard onderhoudswerkzaamheden, heb ik de volgende dingen aangepakt: De achterbrug en achterschokbreker ontroest en met anti roest behandeld, de klok van de cardan vernieuwd, de ringen van de achterste remklauw vernieuwd, expansietankje van de koelvloeistof gereinigd, andere uitlaatdempers gemonteerd en de collector van de uitlaat RVS laten lassen. De motor loopt fantastisch mooi, remt nu ook weer perfect en kan er weer jaren tegenaan. Op een gure winterdag deze mooie Pan op de aanhanger naar de nieuwe eigenaar in Zoetermeer gebracht en de oude benzine lekkende ingeruilde Pan weer mee naar Friesland genomen.

Suzuki V-Strom DL650 2010

Stranger in the house! Een telefoontje van een kennis gekregen met de vraag, of ik zijn motor wilde overnemen? De kennis was gestopt met motorrijden en vond het zonde de motor werkeloos in de garage te laten staan. Aangezien het geen Honda was moest ik er even over nadenken. Mijn goede herinneringen aan mijn Transalps en het feit dat deze Suzuki Vstrom mij hieraan deed denken, deed mij beslissen om de motor toch over te nemen. Geen Honda, maar wel een prachtige motor; Zwart metallic, ruime kofferset en perfect onderhouden. Stiekem vind ik het een hele fijne motor en ik denk dat ik er zelf een tijdje mee ga rijden als tweede motor naast mijn trouwe Super Pan. Update: Niet dus!............... dit blijkt een hele populaire motorfiets te zijn, na 1 dag op Marketplaats op FaceBook is de motor verkocht! 

Honda Pan European ST1100 1998

KlusPan 10. Ingeruild op kluspan 7. Deze Pan is intensief gebruikt en schreeuwde om een grondige onderhoudsbeurt. Diverse kuipdelen vervangen, de ABS gerepareerd, complete koppeling vervangen/gereviseerd, voorvork keerringen vernieuwd, alle vloeistoffen en filters vervangen, dempers vervangen, eigenlijk teveel om op te noemen. Het was een hele grote klus, maar het resultaat mag er zijn! Deze Pan is er weer helemaal klaar voor! De motor heb ik verkocht via Marktplaats aan een motorliefhebber. Het was een verassend leuke ontmoeting met de nieuwe eigenaar. Gemeenschappelijke ervaringen, kennissen en zelfde interesses. Genoeg redenen om contact te houden. Willem, ik hoop dat je heel veel mooie kilometers met deze Pan gaat maken! Update: Willem gaat de Pan minder gebruiken dan hij had verwacht. Om een lang verhaal kort te maken; de Pan is weer terug bij zijn oude eigenaar😃

Honda Pan European ST1100 1997

KlusPan 9. Hij stond al een tijdje bij ons in de opslag. Deze zwarte Pan is ruim een jaar geleden bij ons ingeruild. Door tijdgebrek en aandacht voor andere motoren waren we er nog niet aan toe gekomen om deze onder handen te nemen. Nu dus wel😀. Deze Black Beauty met ervaring is weer helemaal top gemaakt! Grote beurt, flinke poetsbeurt etc.. Klaar voor de volgende 150.000 km😉 Motor is door Rinus verkocht aan iemand uit Utrecht. 

Honda Pan European ST1100 2001

KlusPan 8. Of Rinus en ik ook belangstelling hadden voor een Pan van 2001... Ja, dat hadden wij wel!!! Een gepensioneerde man had de motor kortgeleden aangeschaft, maar dat bleek achteraf toch niet zo’n goed idee te zijn. Omdat hij geen verkopers aan de deur wilde, had hij contact met Rinus opgenomen. Gezien de leeftijd, gunstig kilometerstand, en de prachtige kleur, was de deal snel gemaakt. Een paar kuipdelen heb ik vernieuwd en de Pan de gebruikelijke uitgebreide onderhoudsbeurt gegeven. Na een tijdje te zijn gebruikt door Rinus, heeft ook deze Pan weer een nieuwe eigenaar gevonden.

Honda Pan European ST1100 ABS/TCS 1994

KlusPan 7. Via Rinus weer een nieuw projectje gekregen. Deze keer een pan met 95.500 km op de teller. Nog een nette pan die een grondige onderhoudsbeurt nodig had en waarvan de ABS gerepareerd moest worden. Het was weer een leuk klusjes. Beide ABS pompen heb ik vervangen voor gereviseerde, alle vloeistoffen en filters vervangen, remmen gereinigd en gesmeerd. De Pan is weer helemaal klaar voor nog heel veel kilometers! Deze Pan is gekocht door een Pan-liefhebber die hem gaat gebruiken als zijn dagelijks vervoermiddel. Robert, heel veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!

Honda Pan European ST1100A 1998

KlusPan 6. Van een contact van Rinus kregen wij een Pan aangeboden met de nodige ervaring (145000 km). Deze geweldige machine heeft door heel Europa gereisd en schreeuwde om een verwenbeurt. Door een val in Albanië een aantal jaren terug waren een aantal kuipdelen vervangen door delen met een andere kleur. De motor had de uitstraling van een kameleon (een combinatie van groen en blauw). Gelukkig had Rinus nog een prachtige vervangende set rode kuipdelen te liggen. De motor heb ik helemaal gestript, alles grondig nagekeken, wat kapot of versleten was vervangen. De motor is voorzien van nieuwe vloeistoffen etc. en nu is hij weer startklaar voor een heel nieuw avontuurlijk motorleven. Het was een genot om aan deze motor te werken. Motor is verkocht aan een betrouwbare Fries :-), die hem gaat gebruiken voor woon-werkverkeer en vakantie. Op naar de volgende 145.000 km💪!

Honda Pan European ST1100 1995 ABS/TCS

KlusPan 5. Voor een goede vriend weer een motor voor Hongarije klaar gemaakt. Alles weer grondig nagekeken en de ABS pompen laten reviseren. De motor heeft ongeveer 100.000 km gelopen. Omdat ik bepaalde beschadigde kuipdelen niet meer kon krijgen in de oorspronkelijke blauw/groene kleur, ervoor gekozen om deze compleet te vervangen voor zilvergrijze. Samen met 2 andere Pans (mijn vorige project en nog een bij Rinus vandaan) zijn ze opgehaald in een grote bestelbus en is hun nieuwe leven in Hongaars bezit begonnen. Wie weet komen we ze nog een keer tegen op onze reizen😃.

Honda Pan European ST1100 1994

KlusPan 4. Deze motor opgeknapt, omgebouwd van ABS naar standaard en grondig nagekeken. Andere kuipdelen gemonteerd met een hele frisse en mooie blauwe kleur. Complete uitlaatsysteem vervangen, achterwiel vervangen, lekke voorpoot gemaakt etc...…. Uiteraard ook de remmen helemaal nagekeken en vloeistoffen en filters vernieuwd. De motor is verkocht en staat op de nominatie om naar Hongarije te worden geëxporteerd. (ook daar zijn Pan liefhebbers ;-)

Honda Pan European ST1100 1993 ABS/TCS

KlusPan 3. Deze motor samen met Rinus gekocht. De motor is van 1993 met 89000 kilometer op de teller. Ondanks dat de motor door de vorige eigenaar bij een motorzaak was gekocht en de nieuwe eigenaar maar weinig met de motor had gereden, was deze toe aan een grondige onderhoudsbeurt. De ABS deed het niet (verkoper motorzaak had gezegd: "Zit er niet op, de motor is alleen voorbereid op ABS" :-( ) Motor helemaal nagekeken, onderhoudsbeurt gegeven, ABS pompen laten reviseren en sensor vernieuwd. Motor is verkocht aan iemand uit Maarssen die hem gebruikt voor woon- werkverkeer. 

Honda Transalp XL600V  1996

KlusTransalp 4. Deze prachtige Transalp heb ik nagekeken en een grote beurt gegeven. Een schitterende uitvoering van de Transalp, mooie kleurcombinatie. Een motor met een hoge funfactor, een gebruiksvriendelijke alleskunner. De motor is naar een man gegaan die hem speciaal heeft aangeschaft voor een motorvakantie naar IJsland. Dat komt vast helemaal goed!! 

 

update juli 2018: de motor heeft het fantastisch gedaan in IJsland

Honda Pan European ST1100  1993

KlusPan 2. Ik heb deze motor met vriend Rinus (de Pan expert van het land) helemaal nagekeken. We hebben het uitlaatsysteem gereviseerd, carburateurs gereinigd en de motor een grondige onderhoudsbeurt gegeven. Verder heb ik kuipverbreders en spiegelspoilers gemonteerd, temperatuurmeter vervangen (gaf niet de juiste warmte aan), verlichting hersteld, het stadslicht deed het niet. Schakelaar vervangen en ook dat probleem was weer opgelost (na veel zoekwerk ;-). Een man uit de omgeving heeft deze gekocht en gaat hem gebruiken voor toeren met vrienden, waaronder tripjes naar Duitsland.

Honda Pan European ST1100 1992

KlusPan 1. Deze mooie Pan gekocht als klusmotor. Er hoefde maar weinig aan te gebeuren. Ik heb hem een grondige onderhoudsbeurt gegeven en optisch helemaal opgefrist. Zoals bijna alle Honda's, liep ook deze weer als een zonnetje. Ik heb hem doorverkocht  aan een man die hem gebruikt voor woon- werkverkeer. 

Honda Transalp XL600V 1997

KlusTransalp 3. Alles nagekeken en grote onderhoudsbeurt gegeven. Een heerlijke motor om te rijden. Zelf een tijdje gebruikt voor de kortere ritjes. Via internet verkocht aan een handelaar uit Wit Rusland, waar hij nu rondrijdt. Eerst dacht ik even waar begin ik aan, toen de rus contact met mij opnam. Maar al snel merkte ik dat hij een serieuze koper was. Hij kwam zijn afspraken na en was heel correct. Wie weet kom ik deze motor nog eens tegen op een reis naar het oosten :-) 

BMW F650ST 1997

Iedereen maakt fouten! Deze BMW gekocht als klusmotor. Ik had geen plezier aan deze motor. Hij liep niet lekker en onderdelen kon ik alleen peperduur via de dealer krijgen. Na een maand hem niet meer te hebben gestart wilde hij niet meer lopen. Dat was ik als Honda fan niet gewend. Geen energie meer in de motor gestoken en doorverkocht aan een handelaar. 

Honda Transalp XL600V 1991

KlusTransalp 2. Gekocht als klusmotor van een dealer in Apeldoorn. De motor was slordig zwart gespoten en miste het bovenste gedeelte van de kuip en scherm. Technisch was de motor in orde en reed hij fantastisch. Ik heb hem rood gespoten en ontbrekend delen gemonteerd. Voor minder dan kostprijs verkocht aan een jonge man uit het zuiden van het land die op de motor een reis naar Marokko wilde maken. Een dergelijke Initiatief ondersteun ik graag. GO FOR IT!

Honda Transalp XL600V 1990

KlusTransalp 1. Dit was mijn allereerste klusmotor. Toen ik hem kocht zag hij er niet uit. Ik heb hem helemaal opgeknapt en nagekeken. De motor had al meer dan 100.000 km gelopen, maar liep nog als een zonnetje. Ik heb hem doorverkocht en later hoorde ik van de nieuwe eigenaar dat hij er diverse landen in Europa probleemloos mee heeft bezocht en de motor ook weer heeft doorverkocht.